Thursday, April 23, 2009

Sa vezi si sa nu crezi

Azi drumul meu cu trenul pe langa obisnuita agitatie ( de data asta s-a stricat fix intre statii si pentru 15 minute ne-au zis ca va trebui sa asteptam acolo pana vine o locomotiva sa traga trenul...*nervi, oameni frustrati, diana care ar fi tb sa ajunga la examen....*) apoi s-au linistit apele.
Eu am crezut toata viata mea ca poti invata foarte multe observand comportamentul celorlalti. Se numeste invatare observationala si ideea a fost dezvoltata de Albert Bandura (sigur careva o sa dea search pe google, antonio banderas si o sa ajunga aici :)) ). Deobicei in tren "invat" cum sa fii arogant. Americanu' care se trezeste la 6 sa ia trenul sa ajunga la new york este imbracat la costum , gelat si nu se suporta nici pe el insusi. Cu new york times intr-o mana si cafeaua in cealalta si blackberry ul pe undeva pe acolo acest american este prea ocupat sa vada pe altcineva.
Apoi exista imigrantul care munceste ilegal si are blugi plini de vopsea, haine tocite si doarme in picioare. Fiecare cu treaba lui; exista si exceptii dar iata ce m a dat un pic peste cap la 7 dimineata azi.
O americanca, imbracata bine, se aseaza pe scaun, pe care il verifica inainte sa vada daca nu cumva e murdar si astfel evita riscul de a-si murdari haina alba. Se aseaza, se machiaza un pic, ca acasa nu a avut timp si restul oamenilor din vagon trebuie sa asiste la schimonisiturile feteii ei care incearca sa arate mai bine cu ruj si fard de pleoape. Pana aici nimic palpitant. Am vazut eu in 85 si 69 tantii care nu numai ca se machiau dar se dadeau si cu parfum...pentru ca nu exista idee mai buna decat sa combini mirosul de ratb cu parfum...
Cand deodata aceasta distinsa tanti cauta in geanta ei sic si scoate o forfecuta. Eu, una m-am gandit la milioanele de filme difuzate pe protv in care unu cu un briceag ia control asupra unui intreg avion. Pai una cu o forfecutza cine naiba stie ce poate sa faca...am vazut si eu McGiver cand eram mica...
In soc si cu gura cascata ma uit la ea si astept sa il omoare pe domnul de langa ea care dormea cu gura deschisa si ne arata toate maselele. Dar nu, ea ia forfecutza si incepe sa isi taie unghiile. Cred ca preferam sa ne omoare :)) ma uitam la unghiile ei care sareau :)) si jur ca nu imi venea sa cred. Eu pariasem in secret ca una din unghii avea sa cada in gura vecinului...din pacate/fericire pt el nu a fost cazul.
Cobor din tren si ma gandeam ca mare e gradina lui Dumnezeu si ii laudam pe imigranti ca asa amarati cum sunt ei macar nu au apucaturi de genul. Gresit! In gara la stamford unul statea rezemat de un stalp cu forfecuta si taia de zor. Pe bune acuma ce a fost azi?Sf. Ghoerghe...da ce relevanta are asta cu unghiile. Ma gandesc ca poate azi toate locurile de munca au inspectie la unghiutze ca la gradinita cand scoteai batistuta si aratai unghiutzele dnei invatatoare. Eu stiu....lumea aici e plina de surprize...
Nici in 143 (si cei care au fost in 143 stiu despre ce vorbesc) nu am vazut asa ceva.
Am uitat sa zic ca tanti aia nu numai ca le-a taiat si ca s-a gandit de acasa sa isi ia forfecutza cu ea dar avea si pila....
In fine nimic nu ma mai surprinde...decat poate daca in una din zilele asta vad pe cineva ca scoate ceara/crema depilatoare si incepe sa isi faca picioarele...daca se intampla asta vin acasa !!!! :))

3 comments:

elena said...

ma bucur sa vad ca esti oki incat te ai reapucat sa scrii pe blog :x me luvs it...si oamenii din romania nu isi taie unghiile in troleu pt k tine la viata lui, cu gropile care sunt la noi nu ar face o treaba prea buna :))

elena said...

mdea mandra de dezacordul meu :)) e tarziu ce sa i fac..."oamenii din romania nu isi taie unghiile in troleu pentru ca tin la viata lor" :)) there you go, now i can go to sleep.

Diana said...

u re funny :)) ly :*