Monday, April 20, 2009

Paste strain

Anul acesta am sarbatorit Pastele pe taramuri indepartate...a fost diferit evident dar romanii sunt romani peste tot.
Vineri seara am fost la noua biserica romaneasca din Connecticut unde am asistat la slujba si am trecut pe sub masa. Toate bune si frumoase. Romani si machedoni care sunt stabiliti in state de ani de zile m-au intrebat cum e in tara, cum e cu economia si evident nelipsita intrebare: "dar ce exact se intampla cu becali?". Nimeni dar absolut nimeni nu a intrebat de Moldova...dar asta e frustrarea mea pentru alt post.
A fost frumos, chiar daca nu ii cunosteam...era romana, si asta e intotdeauna binevenit cand esti plecat de acasa.
Sambata a fost o pregatire continua...matusa mea a facut nu unul, nu 2 ci 9 cozonaci, drob, placinta, prajitura, miel, bors...de toate :)) miroasea super in casa. Pe seara a venit Costina si am mai barfit un pic pana la 11 juma cand trebuia sa mergem la biserica. O data ajunse acolo a fost ceva foarte frumos. Oamenii erau aranjati, nu ca in Baicului :)), si asteptau toti marea sarbatoare. Biserica noua arata ca o mini-manastire. Au fost peste 800 de persoane, era plin. Apoi luminile s-au stins peste tot si a avut un efect foarte tare pentru ca biserica este oarecum plasata in mijlocul pustietatii si era bezna peste tot...deodata parintele a iesit din altar cu Lumina si cum nu se vedea nimic am putut sa observ decat lumanarile credinciosilor care se aprindeau una cate una. Semana cu cerul cand se umple de stele...numai luminite care sa intindeau pana afara. Apoi parintele a iesit si dupa el corul fredonand...am inconjurat biserica o data si o data ajunsi din nou in fata ei usa era inchisa. Parintele a batut in usa si de pe partea cealalta a fost intrebat cine bate. Parintele i-a raspunsul ca Domnul si ma rog a avut el un intreg discurs pe care eu nu stiu sa il reproduc. A fost foarte interesanta aceasta mica sceneta...nu mai vazusem...bine probabil si din cauza ca la noi biserica din cartier era prea mica ca sa faca asa ceva. Apoi au cantat Hristos a inviat! Si a fost o experienta sa aud 800 de persoane cantand in cor....si se auzea si ecoul. Nu numai ca au cantat dar era bilingv pentru ca erau romani nascuti aici care nu au invatat destula romana incat sa participe la o slujba oficiata numai in romana si erau si americani ortodocsi si alte neamuri. Oricum foarte frumos si linistit si elegant.
Apoi am ajuns acasa si am ciocnit tranditionalul ou!
Hristos a Inviat!

No comments: