Saturday, August 9, 2008

Aventuri cu Czech Airlines


Aseara, azi, ieri, alataieri, ma rog candva recent (ca fusul orar m-a bulversat @-) ) am plecat spre America si asa cum presupuneam drumul avea sa fie unul pe de o parte amuzant si pe de o parte obositor si cu un iz de frustrare.


Acum ajunsa in America, odihnita (culcata ca pustii de 5 ani d l 8:45 seara si trezita l 10 dimineata) imi permit sa-mi povestesc aventurile si sa mentionez chiar de la inceputul blog-ului ca man I miss all my friends and family si cred ca daca i-as vedea acum as plange mai ceva ca la Surprize, Surprize.(*Andreea Marin, where are you? :(( * )



Dar sa o luam cu inceputul....


Avionul spre Praga, pleca la 6:45 a.m, asa ca trezita dupa 2 ore de somn perturbat de tantari, am plecat spre aeroport cu varul meu, unicul, magnificul, minunatul (asa trebuie prezentat el-cu tag-uri, gen ale Vitoriei Lipan-supranumita femeia literaturii romane :)) ) spre aeroport, unde ma asteptau oamenii mei de corazon, cu care am plans, am ras, am tipat si ne am enervat de aproximativ 8 ani incoace. Jumatatea de ora petrecuta cu ei a fost prea putin, n-am constientizat-o si pana sa zic fish (ca tot sunt America), a trebuit sa-mi incep calatoria.



Dupa mii de controale de la romani, m-am asezat linistita pe o un scaun si ma gandeam cum vocea mea minunata se iroseste, neavand cu cine sa vorbesc. Langa mine in partea stanga o tanti cu pisica dupa ea, care a mieunat atat de ingrozitor si mult incat mintea mea regiza filmulete in care acea pisica era eroina principala dar, cu un final tragic datorat cainilor vagabonti de la mine din cartier 8->. Dar, revenind, incerc sa imi redirectionez atentia spre partea dreapta unde era una bucata nene si doua tanti, una mai urata ca cealalta ( si asta tinand cont ca eu nu consider ca exista persoane cu adevarat urate) care radeau, tipau si comentau exact ca la piata Obor, si mancau la acea ora mult prea matinala pentru corpul meu, care a sters din memoria sa ca s-ar fi trezit in vacanta la ora 4, sandwich uri cu parizer si multe alte chestii urat mirositoare. In fine intr-un final , dupa ce tipicul cetatean roman a intrebat de o mie de ori, pe cei de la control, cand mai plecam, de ce intarzie imbarcarea, unde ajunge si alte intrebari fara rost, ne-am imbarcat. Si exact ca in filmele cu prosti :)) aveam loc exact langa una din acele "distinse" tanti. Cealalta avea loc in spatele meu, iar nu-mi venea sa cred. Dar cred ca ingerasului meu pazitor i s-a facut mila si s-a gandit ca daca as fi stat acolo am fi innebunit amandoi, asa ca tanti din spate m-a rugat sa facem schimb. *Angels singing Halelujah on the background* schimbul de locuri s-a produs si am nimerit langa doua babute foarte linistite.



Bucuresti-Praga



Zborul s-a produs intr-o liniste absoluta, datorata faptului ca cei 3 silence-challenged au adormit, iar eu m-a delectat cu niste reviste si era sa atipesc dar niste turbulente m-au trezit. M-am uitat in jur si ma asteptam ca macar cele 2 babutze sa se alarmeze, dar ele erau mai calme decat o cutie de distolocalm. Mai tarziu , cand m-au rugat sa le traduc ce zicea pilotul, mi-au zis ca sunt din Bucuresti si atunci am dedus ca turbulentele nu erau nimic pe langa gropile din Capitala si ca obisnuinta le-a facut imune.Apoi am coborat...dupa ce ne-a fost oferit un iaurt cu pulpa cica de capsuna, nu stiu , nu am gasit inauntru, da orice e posibil....



Praga-New York



Ajunsa in Praga, misiunea mea cea mai mare era sa gasesc Poarta A6 si, dupa ce m-am invartit un pic , am dat iar de cele doua babutze care cautau Poarta C6, le-am dat directii si am luat si eu agale. Intr-un final am gasit un indicator care zice : Gate A6-8 minutes. Geez, un aeroport mare cat Otopeni de vreo 4 ori :)). M-am plimbat, m-am asezat, iara m-am plimbat si cand m-am asezat, doua pustoaice blonde, vorbeau in engleza despre telefoane si alte chestii scumpe pe care le au, si am decis sa imi mut creierul intr-o zona mai linistita din punct de vedere acustic. Dupa cateva minute, langa mine, s-a asezat o alta babutza si ma gandeam ca trebuie iara sa ma mut ca tipa din fatza mea se uita urat de tot l mine, la un moment dat s-a aplecat sa ia ceva din geanta si eram convinsa ca o sa arunce cu ceva in mine...dar aceste ganduri mi-au fost intrerupte de babutza care cu o voce timida a zis : "nu va suparati...." si pentru a doua oara in acea zi am auzit ingeri cantand pe fundal *romana at last*. Am descoperit multe lucruri despre ea, despre nepotii si fetele ei si mi-am umplut cele 3 ore cu o conversatie foarte interesanta cu accente politice si chiar economice. Apoi a mai trebuit sa astept intr-o alta sala dupa control, facut de niste oameni mai nesimtiti decat la Bucuresti. In sala acea friguroasa (la Praga erau maxim 15 grade, iar eu eram in tricou si pantaloni 3/4), ajutata de un aer conditionat ca sa isi mentina conditia de rece am stat si am analizat persoanele din jur. Nimic palpitant, o familie cu niste copii, un arab cu mult prea multi copii ca sa fie numarati si o fetita in spatele meu cu o obsesie pentru Harry Potter. Avea o papusa Harry Potter, din acelea gen Puppet Show si la fiecare 4 minute zicea "mom, mom, mom ,mom look he is going to bow, look mom, mom...." (mai ceva ca stewie in clipul de pe youtube http://www.youtube.com/watch?v=-s0UuoD_-_A). Apoi ne-am imbarcat si am nimerit in mijlocul a 3 persoane, un cuplu de americani si o tipa de vreo 13 ani din Cehia. Am incercat sa vorbesc cu ea, dar engleza ei nu era prea buna, ea in schimb parea de treaba. Ne-am uitat la niste filme si am incercat sa dorm dar nici lucrul acesta nu a fost posibil, pustiul de vreo 6 ani din spatele meu, avand o alta parere despre orele meu de somn. Incercam sa mi ocup timpu cu ceva, muzica sau citit cand deodata pustoaica de langa mine care parea foarte de treaba, isi scoate un Converse si cu pixul scrie pe el "EMO HEVER" si multe ****** pe langa. Ce naiba e aia "hever"? O fi in limba ei...M-a cam socat dar am trecut peste, m-am conversat si cu americanii si ma gandeam ca Gioga nu mintea cand zicea "Diana o sa vina o vreme cand o sa vrei tu sa alergi si nu o sa mai poti....", bine nu stiu daca se referea la amorteala mea...da fie:)). Am primit si mancare si vreau sa ii zic ca ii dau nota 4, era kinda oki, dar arata nasty rau de tot. Atat de nasty incat, cand tipa din america a primit mancarea ei, socul a fost prea mare si am intrebat : "what is that?" uitandu-ma spre tipa de 13 ani...si ea cica :"I don't know", din pacate m-a auzit si tipa care manca, si nu cred ca i-a picat foarte bine, dar constienta fiind de aspectul estetic al mancarii a zis: "Somekind of beef":)).....si cam asa in avion:))


JFK Airport


Am coborat, am mai trecut prin o mie de controale, mi s-a luat amprenta, mi s-a facut o poza si multe altele, am luat bagajele, care aproape erau sa imi smulga bratul, si ma gandeam ca daca mi-l smulg, nu o sa arat prea bine in tricou si am atins intr-un final beton american. Spre diferenta de taranul roman, Ion, nu am pupat pamantul "ca pe o ibovnica" ci am mers si am zambit usurata.


Acum sunt aici de o zi si cu cat vad mai multe cu atat dau dreptate celor care zic ca America e o tara superba, sunt convinsa ca o sa dau si de idioti dar orice lucru are ups and downs, si ma bucur nespus ca sunt aici dar dorul de familie si prieteni e imens, si daca stau prea mult degeaba ma simt ca alea din telenovelee care plang si pe fundal se vad imagini cu cei dragi ( da recunosc mai trag cate un ochi la telenovele :-"). Oricum so far so good, nu tu manele, motorete, injuraturi sau trafic, aici totul este liber :x. Stiu ca informatia de mai sus e multa, dar nu stiu cat de mult o sa ne gasim pe internet si vreau sa fiti la curent ca si cum as fi acolo si astept mail uri cu ce ati mai facut voi, ca sa am cu ce sa imi umplu dorul de voi.


In and out, Diana

No comments: